2012-01-09

Różnorodność sikorek

Sikorkę prawie każdy z nas widział i może stwierdzić, że to właśnie ten ptak. Ale czy wiecie, jak wiele jest różnych podgatunków sikorek? Trudno by było tu wszystkie wymienić.. Udało mi się zrobić zdjęcia pięciu różnym sikoreczkom.



To jest sikorka czubatka i jest to pierwszy ptak, którego złapałam do kadru. Więcej tej piękności nie widziałam.



To jest najbardziej rozpoznawalna sikorka bogatka. Z żółtym brzuszkiem jak u kanarka :)





Sikorka modra. Najmilej wyglądający ptaszek :) Zobaczcie na tę przemiłą minkę :) A te kolory...



Sikorka uboga. Ma o wiele mniej kolorów niż jej siostrzyczki, ale wydaje bardzo ciekawe, rozpoznawalne dzwięki - csss-csss.



Sikorka czarnogłówka. Bardzo niewiele się różni od ubogiej. Nawet nie jestem pewna, że to różne sikoreczki :) (niech mnie poprawi, kto je rozróżnia). Ale moja intuicja podpowiada, że trochę się różnią :)


Mam nadzieję, że zwiększę jeszcze kolekcję swych sikorek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz